Uutisia luin 😒

uutisista
Luen uutiset 99%:sti verkosta. Monesta eri paikasta. Kyllä taas tänään on kaikenlaista tarjolla. Tässä muutama:

  • ”Hälytyskellojen pitäisi soida, kun lapsen törkeästä hyväksikäytöstä seuraa tyypillisesti samanlainen rangaistus kuin muutaman kymmenen kannabiskasvin kasvattamisesta.”  Entisen valtakunnansyyttäjä Matti Kuusimäen toteamus saa ainakin meikäläisen raivostumaan 😠. Noissa tilanteissa puhutaan aivan eri maailmojen asioista. Tässä nössöjen maassa suojellaan niitä, jotka kajoavat puolustuskyvyttömään, mutta rangaistaan niitä, jotka hihhuloivat omaa elämäänsä tavalla tai toisella.
    Katso uutinen: https://www.verkkouutiset.fi/lapsen-hyvaksikaytto-ja-kannabis-samalla-viivalla-ex-valtakunnansyyttaja-ihmeissaan/

  • ”Orpon mielestä verotusta pitää keventää 250–300 miljoonalla eurolla, koska kiky-sopimus kiristää sitä taas ensi vuonna.” Siis mitä; ensin kevennetään verotusta (jotta voidaan kertoa verotuksen keventyneen?) ja sitten sitä heti perään kiristetään. Mikä logiikka tässä on?
    ”Orpon mukaan indeksijäädytys on liian kallis, ja hallituksen pitää pyrkiä täsmätoimilla auttamaan kaikista heikoimmassa asemassa olevia.” Ja tämä auttaminen voisi olla mm. ylivelkaantuneiden auttaminen… Maassamme köyhyysraja on nettotuloina 1 190 euroa kuukaudessa tai 14 300 euroa vuodessa kulutusyksikköä kohden. Suomessa tämän rajan alittavilla tuloilla eläviä on eri laskutavoista riippuen 440000-660000 henkilöä! Tässä porukassa on paljon mm. eläkeläisiä, jotka ovat tehneet pitkän työuran mikropalkalla ja saavat nyt sitten mikroeläkkeen.
    Uutinen katsottavissa: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005632259.html?ref=rss

  • ”Nordea kannustaa asiakkaitaan mobiilipankin käyttäjiksi rukkaamalla hinnastonsa uusiksi.”  Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että ne asiakkaat, jotka käyttävät asioinnissaan mobiilipalveluja, tulevat selviämään vähemmällä kuin muiden verkkopalvelujen käyttäjät. Varsinaisista pankkipalveluista ihan siellä asiakastiskillähän ei kannata enää edes puhua.

    ”Mobiili sallii vuorovaikutteisuuden”,  liiketoimintajohtaja Sari Tempakka sanoo mobiilin eduista. Pankin on helpompaa olla yhteydessä asiakkaaseensa mobiilipalvelun kuin verkkopankin kautta.” Voi hyvä tavaton! Miten se yhteydenpito verkkopankin kautta on hankalampaa? Olen ollut verkkopankin käyttäjä siitä asti, kun se tuli mahdolliseksi ja asioinut paljon sitä kautta pankin kanssa ilman mitään ongelmaa. Mutta, en olekaan Nordean asiakas. Enkä tule olemaan.
    Näillä systeemeillään Nordea kusettaa erityisesti ikäihmisiä! Moni heistä on vasta oppinut käyttämään verkkopankkia asioinneissaan, kun pankin konttorit ovat joko lopetettu tai palvelua ei sieltä saa. Nyt näitä ihmisiä rangaistaan, kun he eivät ole innolla siirtymässä mobiilipalveluihin.
    Katso uutinen: https://www.talouselama.fi/uutiset/nordea-usuttaa-asiakkaita-mobiiliin-verkkopankin-kayttaja-maksaa-palvelusta-selvasti-enemman/13d101bc-778f-3d5c-b22a-97fe29e07386

 

Ei voi kuin todeta: ”Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.” 

2 Replies to “Uutisia luin 😒”

  1. Onko enää olemassa pankkia, jossa on asiakaspalvelu? Onko pankkia, joka ei syrji niitä, joilla ei ole älypuhelinta tai tietokonetta? Minulla on 10vuotta vanha tietokone ja sillä meinasin loppuun asti pärjätä. En tarvitse älytöntä puhelinta, koska puhelin on minulle puhumista varten. Minun kännykässä ei ole nettiä eikä tule.

    Tykkää

    1. Jonkinlaista asiakaspalvelua taitaa kaikissa olla, mutta hyvin rajattuna aikana (=yleensä aamusta puoleenpäivään tms. aika) ja rajatuin palveluin. Kaikki halutaan siirtää itsepalveluun ja / tai mobiiliin. Nyt, kun postikin lopettaa pakettien kohdalla maksuautomaatit, alkaa pelottaa, että seuraavaksi pankit lopettavat maksuautomaattinsa. Mobiiliin vaan 😦

      Tykkää

Jätä kommentti

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.